onsdag 17 september 2014

Open office

Open office är kontorssystem som är gratis och som används inom Work For You (WFY). Idag tänkte jag greppa tillfället att försöka omvandla Word-dokument till så kallade odb-dokument.


Först fungerade dock inte Open office på den dator som jag hade. Det är andra gången som jag råkade ut för detta (men det gick bra att "felanmäla" datorn). När jag därefter fick igång Open Office och importerat Word-dokumentet in i Open Office gick det först bra. Sedan upptäckte jag och min bordskamrat att marginalerna inte stämde. Texten placerade sig först lite fel. Lite senare upptäckt jag plötsligt att marginalerna kom jättefel i dokumentet. Då fick vi tag i personal på WFY. Fick då reda på att det lämpligaste är att ha med sig egen dator till WFY.

Just idag så ville jag söka en tjänst som ekonom inom ett energibolag innan lunch, nu med datorstrul, så fick detta göras hemifrån senare på eftermiddagen.

Det är ändå värdefullt att få kontakter på WFY. Idag tipsade t ex en person mig om en central person inom Emporia. Eftersom jag vet att Emporia har stark miljöprofil och eftersom jag arbetat länge med ekonomi skrev jag:


Från: Kent Lundgren [mailto:lundgren.kent@gmail.com 
Skickat: den 17 september 2014 11:01
Till: M
Ämne: Intresseanmälan

Hej Marika,

Här kommer en intresseanmälan att hjälpa till med ekonomi och/eller miljöanpassning inom Emporia

Hälsningar

Kent Lundgren
Hjalmar Gullbergs väg 12
224 66 Lund
070 606 9876


Till min glädje fick jag snabbt svar:
2014-09-17 11:04 GMT+02:00 SPRINZL Marika 
Hej Kent,

Tyvärr har vi inte några lediga tjänster på centrumkontoret. För framtida ansökningar se på www.steenstrom.se

Med vänlig hälsning / Best regards
Marika 
Center Coordinator

EMPORIA
Hyllie Stationsväg 10, P.O. Box 10009
215 32 Malmö, Sweden

Beskrivning: C:\Users\semasp\AppData\Roaming\Microsoft\Signatures\managed_by_logo.png



Jag tackade för snabbt svar:

Hej Marika,

Tack för svar!

Kan läsa att ni tar stort samhälls- och miljöansvar, vilket är fantastiskt kul att läsa.


Hälsningar

Kent Lundgren
Hjalmar Gullbergs väg 12
224 66 Lund
070 606 9876

Inga kommentarer: